اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها
طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس مطرح کرد

توس؛ میزبان ۲ طرح بزرگ در دوره ششم شورا

  • کد خبر: ۷۹۶۵۹
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
توس؛ میزبان ۲ طرح بزرگ در دوره ششم شورا
مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در آینده نزدیک ۲ طرح مهم در دستورکار مدیریت شهری جدید مشهد برای منطقه توس است.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در منطقه توس پروژه کلنگ زده شده یا در حال تکمیل وجود ندارد گفت: در آینده نزدیک ۲ طرح مهم در دستورکار مدیریت شهری جدید برای منطقه توس است.

 

مجید طهوریان عسکری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: یکی از این دو طرح ایجاد مجموعه زمین ورزشی ۱۰ هزارمتری چهاربرج است که مطالعات آن انجام شده است و به زودی باید کلنگ عملیات اجرایی آن زمین بخورد تا یک مجموعه فرهنگی و ورزشی بزرگ در این منطقه ساخته شود. وی با اشاره به اهمیت سهولت در رفت وآمد اهالی این منطقه بیان کرد: پروژه دیگر گذرگاه عبوری در تقاطع سه راه بولوار شاهنامه و پیامبر اعظم (ص) است که باید پس از پایان مطالعات آن در ماه‌های آینده پیگیری‌ها برای اجرای آن انجام شود.


طهوریان عسکری با بیان اینکه اجرای پروژه ورزشی چهاربرج امسال یا سال آینده آغاز می‌شود، افزود: بخش زیادی از زمین‌های این پروژه را مردم و بزرگان محدوده چهاربرج برای اجرای مجموعه ورزشی به شهرداری اهدا کرده اند. مطالعات این پروژه تکمیل شده است و زودتر از دیگرپروژه این منطقه کلید خواهد خورد. عضو شورای شهر ادامه داد: با این حال نمی‌توان زمان دقیقی برای اجرای پروژه گذرگاه عبوری -با توجه به اینکه مطالعات آن در دست تکمیل است- مشخص کرد.

پاسداشت فردوسی، رسالت شورای ششمتوس؛ میزبان ۲ طرح بزرگ در دوره ششم شورا

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس با اشاره به رسالت شورای ششم در زمینه پاسداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و ترویج ادبیات فارسی گفت: در زمینه ادبیات فارسی یک رسالت مهم و جدی وجود دارد که در شورای ششم و دوره جدید شهرداری باید به سمت پاسداشت حقیقی مقام شامخ فردوسی حرکت کنیم.


وی با تأکید بر اینکه باید از مطالعات صرف خارج شویم و در میدان عمل این موضوع را اجرایی کنیم، افزود: بخشی از این اتفاق مهم نیازمند برنامه‌ها و پروژه‌های زیرساختی و عمرانی است و بخش دیگر موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.


طهوریان عسکری بیان کرد: از آنجایی که شعار شورای شهر «مشهد الرضا (ع)، شهر برکت و کرامت» است، بی شک تلاش خواهیم کرد تا جایگاه و گفتمان فردوسی را به عنوان استاد سخن سرای فارسی در کشور‌های اسلامی و شهر‌های محل حضور شیعیان نشر دهیم.
عضو شورای شهر گفت: باید نگاه حماسی و مقاومتی‌ای را که فردوسی در ابیات شاهنامه گنجانده است در سطح جهانی و تراز مشهدالرضا (ع) به عنوان یک جهان شهر منتشر کنیم تا نقش خود را در تحقق این شعار‌ها عملی کنیم.

انتفاع واقعی طرح تفصیلی توس به سود مردم

طهوریان عسکری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات در منطقه توس تعیین تکلیف طرح تفصیلی توس است، افزود: این طرح سال‌ها در کش و قوس‌های اداری بین مجموعه استانداری، اداره راه و شهرسازی و شهرداری در رفت و آمد است. وی درباره آخرین اتفاقی در زمینه طرح تفصیلی توس رقم خورده است، گفت: کمیسیون ماده ۵ در معاونت عمرانی استانداری در بهمن ماه سال ۹۹ به جمع بندی رسید و طرح را به شورای عالی شهرسازی ارسال کردند تا در صورت قطعی شدن این طرح به استان ابلاغ شود و بقیه مراحل اجرا را در شهرداری سپری کند.


رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس اظهار کرد: حساسیت شورای ششم به عنوان مدافع شهروندان در مورد طرح تفصیلی این است که هر اتفاقی که در موضوعات توسعه شهری ایجاد می‌شود باید انتفاع و مسیر رشد این مناطق از نگاه اجتماعی و مردم محوری عبور کند. طهوریان عسکری با بیان اینکه اگر قرار باشد براساس نگاه‌های اقتصادی این طرح‌ها پیش رود، نمی‌توانیم به شهری با شعار مردم محوری برسیم، تصریح کرد: اکنون طرح تفصیلی توس به تهران فرستاده شده است. همچنین اولین جلسه کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس در شورای اسلامی شهر مشهد برگزار و مجموعه دفتر مطالعات شهرداری مکلف شده تا گزارشی از آخرین وضعیت طرح در شورای عالی شهرسازی کشور جمع آوری کند.


وی با اشاره به اینکه درصورت نیاز، پیگیربازگشت طرح تفصیلی توس از وزارت خواهیم بود، گفت: در این طرح باید نگاه مردم محوری شورای ششم و دولت مردمی آیت ا... رئیسی اعمال شود. اگر گزارش شهرداری مبنی بر این بود که نقش مردم در توسعه توس لحاظ شده است کمک خواهیم کرد هرچه سریع‌تر این اتفاق به نتیجه مطلوب برسد.


عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه به نتیجه رسیدن طرح تفصیلی مهم‌ترین اتفاق برای منطقه توس است، افزود: بی شک طرح باید متناسب با زیست بوم موجود در منطقه باشد. اگر خارج از این باشد، مردم نمی‌توانند انتفاع واقعی را به عنوان ساکنان قدیمی و با اصالت توس از آن ببرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->